onsdag 15 april 2009

Still going strong

Det har inte hänt något särskilt och jag har inte lagt ned bloggandet, även om man skulle kunna tro det. Det har dock varit väldigt mycket runt omkring mig under de senaste veckorna. Att jag och maken dessutom har lite olika syn på nödvändigheten med bloggande gör inte saken bättre… Fast jag vet allt att fastän han gnäller på mitt bloggande ibland så läser han ändå inläggen och rätt vad det är står han bakom mig och läser på samma bloggar som jag…

Sedan jag skrev sist har vi hunnit fira undertecknad som fyllt 35 i flera omgångar. Först kom mamma och hade med sig ett stort lass med nybakade bullar(två sorter), grahamsfrallor och köttbullar – Sorry alla andra, men jag har världens bästa mamma, för mig iaf! Hon var hemma och städade som en tok på måndagen(dagen innan jag fyllde år) och fixade mat tills jag kom hem från jobbet. Då kom också en kusin med sin son och vi firade oss båda(hon fyller 3 dgr före mig).

Min födelsedag var händelserik. Blev uppvaktad med fin sång och fina presenter på morgonkvisten. Jag var ledig och jag och mamma tog med oss 3 små busar till Skopunkten. Den butiken är alltid en pärs och det var tur att det var min kära mor som var med och inte maken, han hade tappat tålamodet efter fem minuter. Lillsessan och prinsen ägnade sig åt att springa runt i hela butiken, slicka på TVn x antal ggr, klättra på stora stegar x antal ggr, riva ner skor, prova diverse skor mm, PUH. Vi kom dock därifrån med 10 par skor till slut, NICE. På em kom den bästa av vänner, kära M med sin son. Helt underbart! Jag är SÅ glad att hon har flyttat till Gbg, synd bara att vi inte lyckas träffas oftare trots det. Mamma hade bakat morotskaka. Fick även en mängd telefonsamtal, sms, mail och facebook-hälsningar – HÄRLIGT. Tack ALLA!

Helgen som följde var det fullt hus kan man säga. Hela min storfamilj (endast lillasysters sambo saknades) var här från fredag kväll till söndag lunch. Det betyder att vi var 12 personer som sov i huset i två nätter. Finns det hjärterum finns det stjärterum… På lördagen var det fotboll och dans för storsessan, shopping för syskonen med respektive, lagning av garderobsdörr, uppsättning av lampor, och snickrande på veranda för maken, morfar och prinsen (lillsessan var mer intresserad av annat trädgårdsarbete) och mamma stod i köket och fixade hela dagen i stort sett (hon hade dessutom fixat med maten även på hemmaplan…). Själv for jag mest runt som en
yr höna, körde storsessan till dans, dukade, försökte serva lite här och lite där… Runt 16-tiden anslöt mina morbröder och mostrar samt två kusiner, varav en med sambo. Vi blev 16 vuxna och 3 barn på middag. Det blev en helt underbar em/kväll med lång promenad(storsessan cyklade hela vägen, våran stora duktiga tjej), mycket skratt, härliga samtal och enormt mycket lek och bus för barnen och fina presenter. Tänk så underbart att dessa härliga människor ville fira mig! Tack ALLA för att ni tog er tid att komma hit och fira mig, ni är världens finaste. Visst blir det intensivt men jag njuter SÅ av att få ha människor jag älskar och känner mig fullständigt trygg med runt omkring mig!

Mina bröder och sambos åkte på söndag fm och då for jag och syster yster till Kungsmässan för fyra timmars shopping. Helt underbart att få ha syrran för sig själv så länge. Att jag dessutom har en syster med mycket god smak som är otroligt säker i sina omdömen gjorde inte stunden sämre. Shoppade mer än jag gjort på länge (ny handväska(fick pengar till det av syskonen), två par jeans, jeansleggings, klänning som förhoppningsvis kan bäras på båda bröllopen i sommar, bolero mm – gissa om jag mådde bra efter detta. Fast oj, vad hungriga vi blev, nästan svimfärdiga. Väl hemma hade prinsen, morfar och maken (som för övrigt hade nackspärr hela helgen, tur att broders sambo är utbildad massör och kunde avhjälpa en del) byggt färdigt hela verandan med sittbänkar, lucka och hela konkarongen. Mormor hade stekt pannbiffar, kokt potatis med brunsås och smörslungade morötter. Superlativen räcker helt enkelt inte till.

Som sagt, en mycket intensiv helg men ändå helt UNDERBAR. Är så otroligt tacksam för min fina storfamilj, alla härliga släktingar och vänner som värnar om mig och får mig att må bra.

Efter några intensiva jobbdagar var det dags för påskfirande men om den helgen skriver jag i nästa inlägg. Nu ska jag SOVA, sent igen. Hopplösa jag.

Kan ha blivit mycket tokigt i detta inlägg för jag har inte läst igenom och det är skrivet i omgångar.

Kram och god natt till er alla!

5 kommentarer:

Lotta sa...

Tack själv för den trevliga eftermiddagen/kvällen tillsammans med din storfamilj. Alltid lika roligt.
Ska se till att komma tillbaka någon gång i sommar och se om inte min respektive kan komma med också.

Ta hand om dig och familjen.
Massa kramar från Lotta

Resenären sa...

Låter som en härlig och intensiv helg. Det är härligt med umgänge med familjen och lite ensamshopping med syrran är ju kanon!
Kram

Karin sa...

Grattis i efterskott! Hittade dig bland mina "tvillingcybervänner", roligt att se hur livet är med något äldre barn :-) Du får bli mentor och bollplank! Är livet med 3 LITE lättare när de små passerat 2,5 år?? /Karin

Jonna sa...

GRATTIS i efterskott!

Kram

Evelina sa...

Grattis i efterskott, men nu var det ett tag sedan va?
Känner så igen mig i vad du skriver om bloggandet..
Kram