onsdag 25 mars 2009

Tiden

Ja, vart tar den vägen? Tiden alltså. Jag förstår då inte vart den tar vägen men den är iaf aldrig tillräcklig.

Nu har det gått så långt sedan vår barnfria helg att det känns urgammalt att skriva om den. Hur som så hade vi det underbart bra och barnen ännu bättre hos mormor o morfar och moster (för hon var där mycket). Vi hann med en hel del, shopping i Ullared, flera möbelbutiker(till slut inköp av två lampor), bio (Australia, jättebra), en sväng till Kungsmässan, titta på utemöbler, fick färdigt småttingarnas garderob och flyttade runt alla deras kläder, röjde en hel del här hemma mm. Vi hann även prata en hel del om hur vi ska inreda i olika rum här hemma, något som är hopplöst att göra annars. Det är sällan vi hinner prata meningar till punkt med varandra annars.

Helgen som gick tillbringade jag tillsammans med världens bästa tjejer. Jag och M åkte upp i fredags kväll. I lördags gästade vi Ulricehamn där det blev god lunch på bryggan. Därefter hade vi hyrt ett ställe med bastu med utsikt över sjön och bubblande badtunna ute under tak, hur härligt som helst. På kvällen blev det mycket god mat hemma hos V. Som tur var tog vi en drink före maten för efter all den goda maten med gott vin därtill var vi alla för trötta. Dessutom drack vi mousserande vin eftersom sötisarna fixat present och bubbel till mig och Å som snart fyller år, så oväntat och så roligt!. Jag och M for hemåt vid lunchtid i söndags - trötta och supernöjda. Det blev en helg med massa prat, skratt, fniss, tårar, mer skratt och mycket livskvalitet. Dessa helger är LYX för mig och jag mår bara SÅ bra av att få träffa mina flix.

Maken och barnen hade haft en stressig lördag men i övrigt härlig helg. Det är nyttigt att sakna varandra ibland. Den känslan jag får i hjärtat när jag ser hur glada barnen blir när jag kommer hem igen är helt obetalbar!

Nej, nu måste jag gå och lägga mig. Skriver mer snart. Kram och god natt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska försöka bli bättre på att kommentera....jag läser din blogg regelbundet. Det är jättekul att läsa om vad som händer i ert liv där på andra sidan landet.

Imorgon ska jag oxå åka på tjejhelg...fantastiskt härligt, men också lite läskigt att vara ifrån lillkillen för första gången och precis som du skriver oj vad det kommer att vara härligt att se dom när man kommer hem igen.

Resenären sa...

Låter som en toppenhelg.
Stort grattis på din födelsedag! Hoppas du haft en mysig dag!
Kram

Evelina sa...

Tack för dina fina och snälla ord i bloggen, det värmer verkligen!
Så skönt med tjejhelg!!
Det behöver man ibland, det blir så mycket roligare att komma hem då.
Grattis i efterskott!
Kram Evelina

cpmamman sa...

Vill bara önska en riktigt glad påsk! Ät, drick och var glad så "ses" vi åter på annandagen. Hjärtliga hälsningar Towe och krigarprinsessan.