söndag 8 mars 2009

uppdatering

Skrev inte så mycket förra veckan. Hade inte tid när jag skulle klara min utmaning. Kan väl säga att det gick... sådär, men jag var iaf i säng strax efter 23 varje kväll. Fortsätter utmaningen för mig själv. Inser ju att jag måste sova fler timmar per natt än jag snittar på nu, det håller inte. Nåja, idag blir det strax efter 23 igen, försöker hänga med hjälpligt i Beck-filmen och den slutar väl inte än på ett tag.

Förkylningen blev långsamt bättre och rösten återvände förra veckan. I torsdags kände jag mig nästan ok igen men avstod ändå innebandn, gissa om jag blev uppgiven när jag vaknade med ont i halsen och täppt näsa i fredags... ska det aldrig ta slut?

Alla tre barnen har näsor som rinner konstant men är ändå ganska pigga.

Fredag hemma, försökte röja, tvätta och börja förbereda för lördagen. Provade min Buzzador-vara, Findus-Kyckling röd curry. Jag tyckte den var ok, men den fick inget vidare betyg av barnen. Fetaostlaxen till middag var mer poppis.

I lördags fick storsessan hoppa över fotbollen, snuva och en intensiv helg för övrigt gjorde att det kändes bättre så. Vi packade och stod i. Sedan var det dans, kalas hos kompis A i Askim(hela familjen var där), hem och lämna av maken och fortsätta vidare till Småland.

Syster yster slöt upp och vi försökte titta lite på Andra chansen, fast småttingarna hade inte somnat innan och höll rejäl låda... De två tillsammans kan verkligen hitta på hur mycket bus som helst... Så småningom la sig dock lugnet.

Idag har det varit träff med barndomskamraterna, helt underbart kul. Vi var fyra tjejer med barn som träffades idag. Tyvärr drabbades U och hennes familj av magsjuka så de saknades. H hade inte med sig sina pojkar heller men vi blev ändå 4 vuxna och 7 barn... Intensivt och härligt. Lika många oavslutade samtal som vanligt, det är alltid något som gör att man blir avbruten.

Efter träffen åkte vi till Gislaved och tittade på syster yster när GVK mötte Ängelholm. Tyvärr blev det förlust men jag tyckte ändå att GVK spelade bra. Tillbaka till mor o far för middag och obligatoriskt bad i stora badkaret. Barnen ÄLSKAR att bada hos mormor o morfar som har badkar. Kom iväg hemåt ganska sent, barnen lär vara trötta i morgon men det får vi ta.

Nu är jag TRÖTT och nöjd efter en härlig helg!

Kram

Inga kommentarer: