måndag 2 mars 2009

Snabbis

Får skriva ett snabbt inlägg nu. Jag ska ju vara i säng innan kl 23 och ska hänga upp en tvätt innan dess också...

När jag skriver något konstigt får ni ta det med en nypa salt. Jag läser i stort sett aldrig igenom det jag skrivit innan jag publicerar och ibland blir det lite knasigt. Nu läste jag igenom inlägget där jag skrev om att jobba hemma. Har fått in ett syftningsfel där. Det jag inte trivs med i någon större utsträckning är att jobba hemma, behöver det sociala med arbetskamraterna.

Helgen var bra och flög iväg som vanligt. Dock kan man väl säga att 3 dagar på raken hemma i den här familjen inte gjorde gott för rösten och/eller förkylningen. Har börjat hosta också och näsan täpper igen frampå kvällen. Ruskigt trött på detta nu!

Hur som, fredagen var en bra dag. Storsessans bästa dagiskompis var här för första gången, två timmar. Verkar ha gått bra. Storsessan överlycklig. I lördags var det fotbollsträning, dans och kalas på schemat. På dansen fick vi föräldrar titta på om vi ville(brukar vi inte få). De är ju hur söta som helst, de rosa prinsessorna. Fast storsessan har lite svårt med koncentrationen några längre stunder, hon svävar iväg lite ibland. Tror inte hon är riktigt tillfreds med glasögonen i alla lägen heller, hon tittar över dem rätt vad det är, som en gammal gumma.

Direkt efter dansen for vi till kusinerna, kusin L fyllde 3 år och hennes mamma har fyllt 25 och hade gemensamt öppet hus. Trevligt. Storsessan och L drog iväg och lekte själva hela tiden. Prinsen och lillsessan som ju faktiskt bara är två månader yngre ses som småbarn och får INTE vara med så ofta... L är väldigt verbal och betydligt större än våra små, det är lätt att glömma att de nästan är lika gamla.

Hem igen, mat, läggning och mys med storsessan framför melodifestivalen. Hennes favoriter denna gången var de två som gick till Globen, bra trendkänsla kanske.

Söndagen var det allmän röjning och fortsatt renovering av garderoben som gällde. Maken kom en bit på väg, måste bli klart för målning innan lördag morgon så vi får ligga i. Vet inte riktigt vad vi gjorde men timmarna flög iväg som vanligt.

Pratade med lillebror A runt sju-tiden. Då hade han åkt skidor i 9h och 52 minuter... Jag är superstolt över honom, han har genomfört ett helt Vasalopp, häftigt. Nästa år ska det gå snabbare sa han, han hade gjort ett misstag och flyttat "fästpunkten" och hade urdåligt glid (glid förstår jag men resten är jag rätt kass på).

I morgon ska jag jobba hemma igen. Väntar på en leverans av frysta enportionsrätter. Jag är Buzzador, alltid lite kul att prova nya saker.

Ganska ointressant inlägg men så får det bli ikväll, måste skynda mig nu. Kram och God Natt alla.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag är också buzzador men blev nyss medlem så dröjer säkert ett år innan jag kommer med på ngt...kram! självklart myser vi till melodifestivalen på lördag.

Resenären sa...

Låter som ni haft en bra med fullspäckad helg. Kul att brorsan åkte vasaloppet, syrran gjorde det för några år sedan... liksom kul att någon kan representera familjen :o)
Kram

Ina sa...

vad är en buzzador?
//ina

Ina sa...

hej
skicka du mig en länk så kan jag testa.. låter skit kul....
kram // ina