onsdag 11 mars 2009

säker smak

strax innan sju i lördags morse började prinsen tjata på mig om att gå upp. Försökte få honom att ligga kvar och mysa en stund till (var aningens trött).

prinsen: gå dagis ida?

jag: nej, det är lördag idag då går du inte till dagis.

prinsen: göjga, äta gois mamma (lördag, äta godis mamma)

jag: ja, du kan få lite godis senare idag

prinsen: ha såna däj bila o tabettask mamma (beställning på Ahlgrens bilar och zoo tablettask)

jag: ja, men kan vi börja med välling? (kl var 07:05)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahah Prinsen är för söt =)
Alla är så underbart söta och jag saknar dem men idag kommer jag och hämtar ungarna =)
Ses i eftermiddag! KRAM

Resenären sa...

Hoppas ni haft en skön barnfri helg, det behöver man verkligen ibland.
Våra killar äter sitt lördagsgodis direkt efter frukost, de kan inte vänta en sekund längre...
Jag gillar ålderskommentaren längre ner...
Kram

En mammas drömmar sa...

Haha, precis samma diskussion vi har på lördag morgon...det är liksom det viktigaste och den frågan som genomsyrar HELA lördagen ända fram till kvällen då mina äntligen får sin påse framför bolibompa...
Skrattade ihjäl mig åt storsessans kärleksbekymmer. En annan skulle vara smickrad av intresse från en ung och "fräsch grabb"...

Kia