onsdag 11 mars 2009

Händige prinsen

I går skrek prinsen hysteriskt i dryga halvtimmen för att han inte fick ta med sig pappas verktygslåda in från garaget. Den lille mannen blir så OTROLIGT arg när han blir arg. För det mesta har han glimten i ögat och charmar alla i sin omgivning men ibland byter han skepnad.

Idag har han packat två hammare, såg, hovtång, skruvar, muttrar mm, och försäkrat sig om att snickarbyxorna är packade. Det måste med när han ska hjälpa morfar att spika lister (eller nåt).

Händigheten har nog hoppat över en generation både på min och makens sida...

För er som inte vet har barnen en farfar som kan laga det mesta, mest bilar men han brukar fixa det mesta. Barnens morfar är snickare och handy man himself. (Jag och maken har tummarna mitt i handen)

Som tillägg kan jag säga att när jag och sonen hängde tvätt strax efter kl sju i lördags morse var det bara jag som hängde upp nåt. När jag tittar ner på prinsen har han radat upp fyra lösa skruvar på golvet och tvättkorgsställningen ligger isärplockad runt honom. "skuvat säj den mamma". Ja, jag ser det - och med bara händerna - trodde inte ens han skulle kunna rubba dem, än mindre komma på tanken...

Inga kommentarer: