torsdag 26 februari 2009

Utmanad

Blev utmanad av syster yster att gå och lägga mig senast kl 23 varje dag nästa vecka, inklusive fredag. Har antagit utmaningen men tänkte tjuvstarta redan idag, så nu är det bäst jag skyndar mig...

I morgon är det min hemmadag. Förhoppningsvis öser inte regnet ned precis hela dagen, vi behöver komma ut lite. På eftermiddagen kommer förhoppningsvis en kompis till storsessan. Fast hon visste inte riktigt om hon vågade, hon är rätt blyg, vi får väl se.

För övrigt är förkylningen fortfarande kvar. Inte så snuvig men ont i halsen och nu har jag nästan tappat rösten också. Detta är andra förkylningen på ett halvår som sätter sig på stämbanden. Ni som känner mig förstår ju hur dåligt det passar en pratkvarn som mig... pest. Trött på att inte må bra, trött på att inte kunna träna.

Storsessan döpte förresten om maten i går kväll. Jag hade gjort Korv Stroganoff men hon blev helt förtvivlad och utbrast "Mamma! Jag gillar inte katastroganoff!"

När jag kom hem idag stod lillsessan i duschen och sjöng "axlar, knä, tå" med en enorm inlevelse, hur gulligt som helst!

Läggdags, kram och God Natt

3 kommentarer:

Resenären sa...

Jag borde ha som utmaning att vara uppe till 23.00 i alla fall en gång i veckan... Hoppas att du kom isäng.
Det ser ut att vara fint väder idag ialla fall...
Krya på dig!
Kram

Anonym sa...

Jag förstår dig! Jag har i princip varit förkyld sen innan jul i olika omgångar. Blev aldrig riktigt bra förrän för två veckor sen. Men i tisdags brakade loss igen det loss igen med rethosta och feber uppåt 38,7... Idag är jag äntligen bättre men har dock ont i halsen istället och träningsverk i magen efter att ha hostat så mycket. Hoppas på att detta var den sista omgången iaf. Nu kan det bli vår så blir jag frisk! :)

Hoppas Storsessan åt lite av din korvstroganoff iaf!?

Ta hand om er och håll er bort från det jag har fått för det verkar gå lite var stans.
Krya på er!

Kramar

Jonna sa...

Hur har det gått med utmaningen? Kommer du i säng?

Kram