lördag 7 februari 2009

Svettigt

Igår hade jag några halvsvettiga timmar efter dagis.

Kom hem, stekte pannkakor i en hjärtan-plättlagg och en vanlig stekpanna (på 12 dl mjölk o sex ägg, allt gick inte riktigt åt men de älskar pannkakor - om de får lite socker på), sprang med prinsen på toaletten ca 15 ggr - samtidigt som jag försökte undvika svartbrända pannkakor, lillsessan kissade ner sig i kökssoffan=tvätt av matta på direkten och nedkissade kläder, lillsessan kissade ned sig i soffan i vardagsrummet=skrubba med rengöringsmedel på direkten och mer blöta kläder, storsessan (som fortfarande får återfall i konsten att förtränga att man måste gå på toaletten när man är kissnödig, även om man tittar på TV, det är bättre men inte helt bra) kissade ned sig två ggr (varav en i saccosäcken=tvätt av saccosäck och ännu mer blöta kläder), städade undan i barnens rum, välling, borsta tänder * 3, läsa sagor, sjunga vaggvisor, hämta 4 livsviktiga extranappar, hämta dricka, duscha storsessan, blåsa håret, läsa saga och röja färdigt i köket.

Behöver jag säga att jag somnade flera ggr när jag satt i soffan och försökte slutföra en arbetsuppgift jag inte hunnit färdigt med på dagen?

Inga kommentarer: