lördag 7 februari 2009

Snart lördag

Jaha, en trebarnsmammas dagar går alldeles för fort...

Vet ni, prinsen vaknade till en gång vid 01 i natt men då fick jag honom att somna om i sin egen säng. Han var inte riktigt vaken, han stod upp i sängen, grät och blundade... får inte riktigt ihop det där?? Hur som, sedan hörde jag inte ett pip från honom förrän kl 07:17!!! Rekord!

Låg dock uppe och läste i "En plats i solen" av Liza Marklund alldeles för länge och hade en snurr med storsessan på toaletten runt 00:30 så jag var dödens trött iaf i morse.

Vädret idag kan beskrivas med GRÅTT. Vi kom dock ut en stund på eftermiddagen och barnen har en underbar förmåga att hitta ljuspunkter även gråa dagar. Jag lovar, de hittade varenda vattenpöl som fanns att finna på vägen till lekplatsen. När vi väl kom fram jublar storsessan "Hurra, det är översvämning i sandlådan", det var rejäla vattenpölar i den också. Gissa om jag hade blöta och geggiga barn med mig hem?! (Kom just på att alla de blöta geggiga kläderna ligger i duschen, måste spola av och hänga upp dem innan jag går och lägger mig).

För övrigt har dagen gått åt till att hjälpa barn på toaletten (varför måste alla tre sitta på toaletten (pottan duger inte då) SAMTIDIGT?) (prinsen är superduktig men han tycker fortfarande att man måste kissa typ var femte minut), byta lakan i sängarna, fixa mat, spela spel, sära på bråkande barn, vika tvätt, lägga in densamma, hänga upp blöt tvätt - hann förresten igenom halva veckans posthög också och två telefonsamtal med de bästa av vänner!

Nu ska jag bara fixa de där geggiga kläderna och starta en diskmaskin, sedan är det verkligen dags att sova. Maken har sovit länge nu, dumt att jag inte gick upp samtidigt... ville bara läsa lite bloggar först(ja, jag har blivit beroende) och sedan fastnade jag...

Om du orkat läsa hit, så tack och god natt alla. Kram från mig

1 kommentar:

Anonym sa...

lillasyster konstaterar bara att hon vill bo närmre så hon kunde hjälpa till lite då och då! försök relaxa ngngång och hälsa från moster. KRAM