onsdag 11 februari 2009

Änglavakt

Igår fick jag veta att en barndomsvän (hela hans familj är vänner med min familj sedan urminnes tider ungefär) haft änglavakt igen. Ja, jag säger igen, för den killen och även hans bröder måste ha unika och underbara skyddsänglar som vakar över dem. De råkar ut för en hel del...

Nu var det J (en vän som jag för övrigt träffar alldeles för sällan för att jag ska tycka det är bra, vill träffa honom och hans härliga lilla familj betydligt oftare - det var ju bara det här med tid - både för oss och dem) som krockade med en ÄLG på 570 kg(det är ett halvt ton, helt otroligt). Älgen landade tydligen på taket och bilen gick av vägen. Ska inte göra detta för långt men hur som så satt J fast i bilen och fick sågas loss (vid medvetande hela tiden). Killen har som sagt änglarna på sin sida, han verkar ha klarat sig med en armskada(vet ej mer om det) och glassplitter över hela sig(fast inga stora sår).

Omskakande, tycker jag, vad ska inte J och hans familj känna då?!

Tack ängeln, för att du bredde ut dina vakande vingar!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bara testar att lämna kommentar till mig själv utan att ha Google-identitet...

Resenären sa...

Vad skönt att det gick så bra när de nu hade sådan otur...
Så du jobbar med Eva, jag visste inte att det var på det företaget du var på...
Stor kram!

cpmamman sa...

Usch vilken hemsk händelse. Men vilken tur i oturen. Inga smådjur att leka med dom där.

Jag ryser. Tänk vad fort det kan hända...