onsdag 11 februari 2009

God kycklingpaj

Kyckling- och baconpajen blev förresten riktigt god. Tyckte jag och maken åtminstone, barnen var som vanligt lite mer svårflirtade men några tuggor gick ner iaf.

Vad som serveras i morgon vet jag inte riktigt, det är makens hämtningsdag och jag blir kvar lite längre på jobbet. Spelar förhoppningsvis innebandy på lunchen och då behöver jag ta igen lite tid på kvällen. Fast det blir inte så länge ändå i morgon för storsessan ska till tandläkaren så jag måste hem och ta med henne dit eller ta hand om de små.

Lillsessan har för övrigt värsta jättebulan i pannan och har ojat sig över "ont mi anna" hela kvällen. Hon gick ivägen för en gunga på dagis... klassiskt misstag. Fast när fröken berättade det för mig kommenterade prinsen direkt, "ingen faja" (=ingen fara). Detsamma hade både han och lillsessan brustit ut när de hade pratat om att de har en fågel- eller musfamilj under takpannorna på dagis, "ingen faja", tycker de ja...

Skit också, det blev platt fall i femte set, smärtsam förlust!

I morgon ska storsessan följa med Alfred(tror inte han läser här så det är nog ok...) hem och leka. Ska bli intressant att se hur det går, hon är iaf eld och lågor. De får gärna leka lite oftare för min del, Alfred är en supersötis och hans föräldrar är verkligen supertrevliga.

Har en massa filosofiska tankar om ditt och datt som är på väg till bloggen på något sätt. Fast inte idag, nu ska jag gå och prata med min make en stund och sedan ska jag SOVA.

3 kommentarer:

Resenären sa...

Stackars lillfröken hoppas bula försvinner, det är så gulligt när de använder sådana där uttryck som man själv säger.
Paj låter gott, tyvärr är inte våra barn så förtjusta i det...
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!
Kikat runt lite på din blogg..
Tänkte lämna ett litet spår innan jag går :)
Kram Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Roligt att du vill följa oss!
Du är hjärtligt välkommen in till oss igen :)
Ha det bra!
Kram Maria