söndag 15 februari 2009

GI-pizza och fredagsmys

Fredagen flöt på i samma rasande tempo som alla andra fredagar. Prinsen och storsessan rök ihop typ 100 ggr, känns otroligt tröttsamt att hålla på och sära på dem. Mellan bråken leker de super tillsammans men ljudnivån, tjatet och gnatet gör mig emellanåt helt knasig! Lillsessan och storsessan bråkar inte lika ofta men prinsen och lillsessan varvar kramar med slagsmål de också...

På em gjorde vi chokladbollar, smaskens. Dock något tålamodsprövande... alla måste få hälla i lika mycket, alla ska stå så de når lika bra. Storsessan och prinsen rullade fina bollar och la dem fint på tallriken med färdiga bollar. Lillsessan var inte fullt så bra på att rulla men när jag hade rullat försökte hon täcka dem med pärlsocker och kokos, fast de flesta åkte nog rätt in i munnen. Hon är en riktig gottegris, undrar vart hon har fått det ifrån?! :-)

Till middag blev det GI-pizza som uppskattades av mig och maken iaf. Våra barn nämner jag inte ens i sammanhanget för måltider och de tre är för tillfället ingen riktig rolig kombination. Jag och maken börjar känna att vi måste ta riktiga krafttag när det gäller mat och uppförande vid matbordet men vi vet inte riktigt hur ännu, det kommer kanske. Just nu är det iaf inte roligt att varken laga mat eller äta den.

På kvällen fick jag för en gångs skull ha fredagsmys med storsessan. Det blev popcorn, chips och ostbågar (lugn, hon äter inte så stora mängder) framför Let's Dance. Hon gick inte så mycket på dansutförandet utan körde helt och hållet sin bedömning på kläderna. Carl-Jans partners klädsel (någon catsuit) gick inte hem kan jag säga, det var ju varken kjol eller klänning...

Inga kommentarer: