söndag 15 februari 2009

lördag + lilla mestodisvalen

Igår (lördag) gick det i ett efter morgonincidenten (se föreg inlägg). Tvätt, röj i kök och maken körde igång med tömning av en bokhylla som skulle bort från vardagsrummet. Prinsen följde honom som ett plåster och var VÄLDIGT delaktig. Storsessan var på kalas, jag storhandlade i nästan två timmar, hämtade storsessan, kom hem med alla kassar och då väntade goda vännerna fam L från Askim här. De hade varit på shopping i Kungsbacka och kom in på en fika. Deras stora tjej och storsessan har väldigt roligt tillsammans. I går lekte dessutom deras lilla tjej och lillsessan riktigt bra tillsammans för första gången. Härligt att få umgås en stund. Prinsen var inte riktigt på humör bland alla tjejerna, men när han fick skruva i skruvar och muttrar i en plastbräda i mitt knä blev det något bättre.

När de åkt hem var det bara att laga till mat lite snabbt, vilket maken gjorde, medans jag försökte få in lite rena kläder och börja röja lite i kaoset. Äta och lägga de små.

Sedan var det lördagsmys med storsessan (mycket kvällsmys denna helgen för hennes del) framför melodifestivalen. I år har den bytt namn från festodivalen(det sa hon förra året) till lilla mestodisvalen(har försökt förklara att det inte är den lilla och nu börjar det svänga mot "bara" mestodisvalen...). Hon gjorde pekfinger upp, pekfinger ner eller pekfinger åt sidan för varje låt. I första omgången fick Amy hennes röst och i andra blev det Cookies n'Beans.

Hon fick gå upp och lägga sig efter andra omgången (eller vad man ska kalla det) men hade otroligt svårt att somna. Maken fick sitta på övervåningen länge, så mysigt hade vi det på Alla hjärtans kväll... nåja, vi fick en slutkörd liten pratstund så småningom men det satt hårt åt. Vet inte riktigt vad problemet är nu men det mesta är iaf läskigt. Hon vill inte vara själv någonstans. När inte vi kan följa med till något rum lockar hon småsyskonen för att de ska följa med. Hoppas det är någon "fas" som lugnar sig snart.

Idag har vi haft en underbar söndag men det får jag skriva om i morgon för nu MÅSTE jag verkligen SOVA. Kram och god natt.

1 kommentar:

cpmamman sa...

Jodå jag är 23 år ung, gammal, sak samma :) Och jag gissar inte att du är en dag över 26 ;) Allvarligt. Önskar verkligen att jag kommer se lika pigg och fräsh ut som du när jag har tre barn...