onsdag 11 februari 2009

natten from hell och blandat svammel

Idag gick jag hemifrång 6:10, var framme på jobbet 6:45... jag var först på plats. På det här stället är det ovanligt många morgontidiga och det brukar vara omöjligt att vara först, nu är det dock sportlov här och en hel del är lediga.

Nu tar jag en snabb jobbpaus för att skriva av mig lite. Vet inte riktigt hur jag ska ta mig igenom denna dagen. Det var en natt from hell - igen - fast maken hade det nog ännu värre än mig. Han var uppe i 45 minuter för att försöka få barnen(ja, till slut var alla vakna samtidigt) att somna om i sina egna sängar. Det gick sådär, kan man säga. När lillsessan låg emellan oss och körde runt som värsta propellern och storsessan låg på makens andra sida (hon är inne i någon fas tror jag, hon drömmer, allt är läskigt och hon vill inte vara själv någonstans just nu) och prinsen vaknar för typ tredje gången började jag få nog. Var inne och försökte få honom att somna om men han skulle absolut inte sova i sin säng. Det slutade med att jag bar in honom till vår säng, ställde mobilalarmet och gick och la mig i hans säng (som säkert är bekväm för en liten kropp men inte fullt så bekväm för mig...), tror kl visade på 3:30-4:00 någonting. Eftersom jag inte kom i säng förrän vid midnatt heller kan jag säga att jag INTE var pigg när alarmet gick igång. Nåja, nu när jag har fått skriva lite blir det nog bättre...

I går kom jag inte hem förrän runt kl 19. Då var det välling, tandborstning, nattning med sagor, sång och dricka. De små låg åtminstone i sängen när jag stack iväg på träning. Det var ett medel/styrka-pass på Friskis&Svettis. Jag var SÅÅÅ nära att avboka men det var bra att jag inte gjorde det. Skitjobbigt men ÅH vad jag behöver det. Vissa muskelgrupper i min kropp är verkligen eftersatta, att det kan vara så tungt med armhävningar...
Väl hemma ringde jag mamma och började förbereda maten till ikväll. Det blir en kyckling- och baconpaj. (Vi ska verkligen försöka ta oss i kragen för att få till det med veckomatsedel och planering igen. De senaste veckorna känns det som om vi handlat var och varannan dag eftersom vi inte har någon framförhållning. Variationen blir inte heller den bästa när man inte tänker till i förväg.)
Sedan skulle jag duscha, få fram kläder till idag, packa väskan mm. Satt även vid datorn en kvart och läste bloggar medans maten kallnade något. Ja, sedan var kl plötsligt nästan tolv...

Inga kommentarer: