måndag 2 februari 2009

Krasch 2

I fredags eftermiddag fixade jag och barnen iordning semlor som vi skulle ha efter middagen på kvällen. Efter många om och men blev de klara, det är en pärs att ha tre hjälpredor i vårt enormt stora kök(not...).

Efter middag
en tog storsessan fram dem på bordet. Prinsen satt i pappas knä och sög en fort som bara den. Storsessan ville också sitta hos pappa och livet var igång. Hon gick dock med på att sitta i mitt knä. Vad lillsessan gjorde vet jag inte riktigt men det visade sig att hon låg på köksgolvet(hon ligger alltid överallt, på golv, bord, stolar, mat mm). Storsessan tog tallriken med semlor och snabbt skulle det gå att flytta över fatet till min sida av bordet. Det var bara det att på något sätt lyckades hon snubbla över lillsessan och utan att vi hann tänka så låg båda sessorna där mitt bland alla semlor som spritt sig upp och ned över köksgolvet, en dråplig syn... Storsessan blev otroligt ledsen men när jag sitter på golvet för att rädda vad som räddas kan vänder jag mig om. Prinsen såg otroligt nöjd ut där han satt med sin semla i handen...

(De var tätt packade med mandelmassa och med lite avskrapning och nyvispad grädde blev det semlor ändå)

1 kommentar:

Anonym sa...

är det taskigt av moster att skratta högt åt semleinlägget?