tisdag 16 juni 2009

Tiden går

Jaha, då har veckorna utan inlägg sprungit iväg igen... Här flyter dagarna ihop av en ständig ström med göromål och tiden framför datorn utanför arbetstiden är minimal.

Mycket har hunnits med sedan jag skrev sist men allt det kan jag inte dra här. Koncentrerar det till senaste veckan i stället. I fredags var det "avslutning" på fotbollsträningen för storsessan och mig. Jag har blivit ledare för tjejerna... som om det inte var fullt upp innan:-) De var alldeles för få ledare för att det skulle fungera med så många tjejer på stora ytor utomhus. Jag har lite svårt i det läget att bara förlita mig på att "andra" ska fixa det. All sådan här verksamhet bygger på att vuxna ställer upp och får det att flyta, om jag vill att det ska finnas fungerande verksamhet för våra barn får jag dra mitt strå till stacken också. Ska inte säga att det är någon börda heller, inte ännu iaf, det är superkul att se tjejerna kämpa och utvecklas.

Hur som, säsongsavslutningen kunde bjudit på bättre väder, regnet ÖSTE ner hela fredagen. Nästan alla lag hade ställt in träningen men eftersom det var vår sista gång innan semesterperioden (drar igång igen i augusti) körde vi ändå. Vi hade lite tur iaf, det regnade lite under timmen men det öste inte ner. Flera av tjejerna har vanliga gympaskor när de tränar(det är mest lek än så länge) och de stackarna halkade ideligen. Härligt ändå att se vilken kämparanda flera av dem har, upp igen och fortsätt med en gång.

När jag och storsessan kom hem hade syster yster och hennes sambo anlänt. I julklapp fick jag och maken (av syster, lilla lillebror och kusin med respektiven) en helg med barnvakt då vi får bo i kusin A och hennes Ls lägenhet i Gbg, nu var det dags att avnjuta den julklappen. Tyvärr kunde inte lillebror M och hans N vara med, de är i Thailand och njuter av betydligt mycket bättre väder än vi har här:-) Det andra tyvärr var att R blev sjuk och fick åka hem i lördags, de andra tre redde dock ut det hela mer än GALANT.

Nä, nu blev det så mycket på en gång. Skriver mer om helgen i nästa inlägg.

3 kommentarer:

radhe sa...

Great blog really enjoyed reading it. Have bookmarked you and will check back regular. Please feel free to take a look at my blog...
New York Holiday Packages
Cheap New York Holidays
New York Holidays

Veer sa...

I liked it so much and very interesting, too! Thanks for sharing the experience.
Wonderful post, really great tips and advice.
<cheap flights to bali
< flights to bali
< bali flights

Anonym sa...

Great blog- really enjoyed reading it. Have bookmarked you and will check back regular. Please feel free to take a look at my blog...
Cheap Flights to Koh Samui
Cheap Flights to Penang
Cheap Flights to Nanjing
Great blog- really enjoyed reading it. Have bookmarked you and will check back regular. Please feel free to take a look at my blog...
Cheap Flights to Koh Samui
Cheap Flights to Penang
Cheap Flights to Nanjing