tisdag 7 oktober 2008

fortsatt uppdatering

Arbetslägerhelgen avslutades med att mannen satt och jobbade till sent på söndag kväll. Bankvärlden är inte världens roligaste dessa tider...

Veckan som följde jobbade han till SENT varje kväll så jag och barnen tillbringade mycket tid på egen hand men det gick bra. Visst är det otroligt intensivt här hemma mellan varven och vissa dagar undrar jag fortfarande om någon satt hit en dold kamera. Men jag tycker ändå att det går otroligt mycket smidigare att vara själv med alla tre nu än tidigare. Vi vuxna har väl börjat få lite koll på rutinerna och lillsessan och prinsen är relativt enkla att lägga och få att somna. Vi får väl se hur det går när vi inom kort ska byta till vanliga sängar... Storsessan kan ha lite svårt att komma till ro ibland men för det mesta är de rejält trötta efter en dag på dagis och somnar snabbt.

Helgen som gick fick jag och maken njuta av en julklapp från förra året. I fredags kom syster J med sin sambo R och yngsta broder M med sin sambo N. De firade storsessan med en hel massa paket och ALLA var otroligt uppskattade, hon jublade hela tiden. I lördags fm anslöt min kusin A och hennes sambo L samtidigt som vi körde storsessan och J till första fotbollsträningen inomhus. Sedan for jag och maken in till Gbg för drygt ett dygn utan barn. Vi älskar verkligen våra barn över allt annat men att få en liten paus så här är så mycket värt. Vi åt god lunch, gick på NK och i andra roliga affärer i lugn och ro. På kvällen var vi på en nyöppnad restaurang och åt o drack mycket gott. Vi sov i A och Ls lägenhet. Tänk att få sova ensamma i sängen en hel natt! Naturligtvis vaknade vi tidigt men då kunde vi vända oss om och somna om, underbart.

Maken blev tyvärr dunderförkyld när han väl slappnade av, vilket gjorde att han var liiite gnällig i söndags... Vi hann ändå åka till Jysk och Mio för att titta på olika alternativ till sängar till prinsen och lillsessan. Nu har vi väl till 95% bestämt oss, ska bara beställa dem också. Vi hann även med att äta en god lunch i lugn och ro innan vi återvände hem.

Här hemma hade barnen haft det underbart roligt. Det fanns ju gott om vuxna att ty sig till. I lördags bakades det bullar, lillsessan var väldigt ivrig att lägga på strösocker(hon var ivrig att stoppa in i munnen också), åktes sparkcykel (present i fredags), lektes på lekplatsen, snickrades med plasthammare m.m. I söndags tog J, A och L med sig alla tre till simhallen medans de andra fixade mat. Prinsen beskrev väldigt bildligt hur han hade åkt rutschkana och fått vatten i öron, ögon, näsa och mun. Han hade visst åkt minst 40 ggr... Efter den helgen var de rejält trötta i söndags kväll...

Denna veckan snurrar på liksom alla andra. Ikväll var jag faktiskt och tränade för första gången på en hel evighet, gissar att jag kommer ha ont i hela kroppen i morgon... I morgon ska jag klippa mig så då får maken hämta på dagis och jag lämnar. Därför ska jag duscha och gå och lägga mig nu (blir alldeles för sent som vanligt) så jag orkar upp.

God Natt

Inga kommentarer: