tisdag 14 oktober 2008

Hosta och sömnbrist

I natt var det cirkus igen... Vid kvart i fyra hade vi två småttingar inne hos oss och mannen hostade så att jag trodde lungorna skulle hoppa ut. Vi pratade lite och jag sa att i morgon bitti(i dag alltså) åker du till vårdcentralen, punkt slut. Det är ju hopplöst, ingen i familjen kan sova som han håller på och förutom att han inte kan sova själv gör ju den här erbarmliga hostan sååå ont.

För att jag själv skulle klara göra en lång dag på jobbet tänkte jag att jag bara måste få sova någon timme iaf. Jag tog med mig kudden och gick ner och la mig i gästrummet i källaren... Somnade gott och fick iaf drygt 2 timmars sömn. När jag kom upp låg alla fyra i våra sängar... Stackars min älskade man, inte lätt att sova där...

Mannen åkte till närakuten här i Kungsbacka där han direkt fick gå in i ett rum men väl där fick han vänta 45 min på läkaren som undersökte honom på 2 minuter. Det var ingen fara med hans lungor och sådan hosta kan han ha i 5-6 veckor. Han fick ett nytt recept på samma hostmedicin som han haft tidigare(den har han tagit varje kväll men det verkar ju inte hjälpa speciellt mycket). 5-6 veckor!!! Om det här håller i sig så länge har jag nog flyttat.

När han kom hem åkte jag in till jobbet och mannen fick vara hemma med tre snoriga barn. Storsessan är dock rätt pigg och ska till dagis i morgon igen, hon behövde nog bara en lite lugnare dag. Jag är hemma med prinsen och lillsessan i morgon. Vi ska försöka läka ut den här dunderförkylningen innan vi skickar tillbaks dem till dagis.

Att mötas av 3 underbara barn som kommer springandes och ger världens mysigaste kramar när man kommer hem är värt ALLT! Att lillsessan och prinsen dessutom tog en sväng till idag och lekte hundar förgyllde ytterligare, hur söta som helst. Hann inte var med på hela läggningen idag för jag var på Friskis och tränade vilket var TUNGT men skönt. Kan konstatera att mina kejsarsnittade magmuskler inte är vad de var innan jag blev gravid... vissa rörelser känns helt omöjliga. Känner dock att träningsvärken i ryggmusklerna redan börjar smyga sig på. Ska gå och duscha nu och SOVA!!!

3 kommentarer:

En mammas drömmar sa...

Hej!

Tack för titten inne hos mig! Vad kul att du lämnade en kommentar så jag hittade tillbaka till dig!!!
Vi verkar ha precis samma liv. Jobbar + barn. Min dotter fyller 5 på lördag och tvillinggrabbarna fyllde i juni. Nä hallen är ett stort dilemma. I vår klädkammare har jag dock gjort en bra "installation" Såg det en gång på äntligen hemma eller nåt liknande. Man använder gamla gardinstänger som man monterar som en stege, typ...och sen hänger man skorna på. Jättesmidigt och det sväljer massor, utan att det för den skull stjäl golvyta. Bara ett tips. Skall försöka göra ett inlägg om detta någon gång. Just nu är barnen sjuka.¨

Kram
Kia

A home far away sa...

Hej vilken fin sida du har, ska genast kolla in den lite mer:-

Hoppas att gubben blir bra snart

Ha en fin fredag
Kram Gunilla i Singapore

Jonna sa...

Krya på er! Hoppas att hostan snabbt blir bättre så att ni alla får sova ordentligt.