måndag 10 november 2008

Uppdatering

Eftersom det är en månad sedan jag skrev med någon ordning har det hunnit hända massor men det är ju ingen idé att skriva om allt... Lite om vad som hänt sedan sist:
  • Makens hosta är äntligen bättre, men det tog TID
  • Nu har han lock för örat i stället, vi behandlar med Revaxör för att se om det är en vaxpropp. Han går omkring och säger att han inte hör vad jag säger hela tiden. Ja du min älskade, tänk dig att ha det så jämt...
  • Barnen har klarat av varsin rejäl förkylning, lillsessan och prinsen har hunnit med två eller rentav tre innan det blev bättre. Ett par VAB-dagar blev det men "peppar, peppar" så var det första gången vi VABade sedan de små började på nytt dagis(storasysters)
  • Vi har firat lilla syster yster som fyllde hela 22 år

och mycket mycket mer naturligtvis.

Kan väl skriva lite mer om helgen som gick och den som kommer. I fredags skulle Min Vän M och hennes lille J komma hit och pappa J skulle ansluta efter jobbet. Eftersom lillsessan (som är besatt av bäbep =bäbis och inte går att hålla undan) var rejält snorig och pappa J fick åka till huvudstaden med jobbet ställde vi in det.

I lördags skulle vi åka till goda vännerna i Mölnlycke (M, P, O, E) men mamma M hade fått halsfluss så det sköt vi fram en vecka.

Helt plötsligt stod vi med en "bonushelg". På något konstigt märkligt sätt försvann den utan att vi hann med hälften av det vi föresatt oss (som vanligt med andra ord). Vi fick iaf monterat ihop lillsessans nya stora säng (prinsen började sova i sin i torsdags). Det gick otroligt bra att få dem att somna i de nya sängarna, ända till i går kväll... Då kom de plötsligt på att det var möjligt att gå ur sängen, tända lampan, hämta alla tillgängliga plastverktyg, springa in till storasyster och pappa när de läser, titta på varandra och kikna av skratt osv. Jag skulle träna och lämnade maken i detta kaos, han hade fått hålla på till strax innan nio innan de somnade... Ikväll gick det lite bättre men de hann ändå springa upp rätt många ggr. Nåja, det gäller väl att vara konsekvent bara.

Nu ska jag strax gå och packa väskan inför morgondagen, det är innebandy på lunchen och på kvällen ska vi spela bowling och gå ut och äta med jobbet. Eftersom jag tränat 3 dagar i rad innan bowlingen gissar jag att jag kommer ha stora problem att både glida ner graciöst, få klotet att inte hamna i rännan någon enda gång och därefter överhuvudtaget komma upp igen.

På fredag blir det förhoppningsvis en rätt så lugn dag för mig och barnen, känner att vi (läs mamman) kan behöva lite lugn och ro. På lördag börjar vi med fotbollsträning och på em åker vi till Mölnlycke där vi sover över, vi har inte träffat fam W på evigheter så det ska bli kul. Ev tar vi en tur till barnens farmor och farfar på söndag innan vi vänder hemåt. Planen är att hinna med ett träningspass på F&S någon gång under helgen också, men det brukar gå lite si och så med de helgplanerna...

Allt för nu. Kram på er

Inga kommentarer: