tisdag 25 november 2008

Yes yes yes och Morr

Yes yes yes. Bilen är såld och maken kan äntligen börja lägga energi på andra viktiga saker (för jag måste erkänna att det är han som fått dra det tunga lasset när det gäller bilarna). Det blev mycket riktigt en otroligt dyr bilhistoria för vår del men det är inget vi kan påverka så nu lägger vi det bakom oss och fokuserar på annat.

För övrigt är det en mindre bra dag. Jag är riktigt dunderförkyld och mår KASS! Lillsessan är geggig i ögonen och den numera röda näsan rinner fortfarande som ett grönt såll. Storsessan har fått sin elaka hosta som gör så ont i mammahjärtat att höra. Hon hade även feber här ikväll. Hör just nu hur hon hostar så det låter som om lungorna är på väg ut, stackars liten. Dessutom är hon helt förtvivlad för hon missade näst sista gången inför gymnastikuppvisningen idag och hon missar julpyssel (drop in med föräldrar) på dagis i morgon. Har lovat henne att vi ska julpyssla lite här hemma i stället, vad vi nu ska hitta på som även småttingarna kan vara med på.

Något positivt iaf, prinsen är bättre.

Morret i rubriken kommer sig av min, inte så kära längre, symaskin. Fick för mig att jag skulle sy nya julgardiner till vårt sovrum (de nuvarande är inga riktiga julgardiner och vi är båda riktigt less på dem). Dessutom skulle jag klippa till tyg till nya kuddar till sängen. Hade ett jättebra tyg liggandes som kommer passa perfekt. Ni kan förstå hur ilsken jag blir när jag har klippt gardinerna, vikt och pressat kanter och sätter mig för att sy 7 enkla raksömmar och maskinen INTE FUNGERAR!!! Hittar inte bruksanvisningen heller så jag kan felsöka... det är något med undertråden, så långt har jag förstått. Men jag vet inte vad jag ska göra åt det, har provat allt, tycker jag iaf. Hoppas kära mamma kan lösa det nästa vecka när hon kommer (hon har en likadan maskin). MORR * massor!!!

Nu funderar jag på om jag kan nåla, tråckla lite för hand och tejpa lite... allt för att få julfint i fönstret till helgen...??? Ska nog försöka fixa det i morgon, om jag mår lite bättre.

Har ett par kommentarer att svara på men det orkar jag bara inte nu, får se om energin har återvänt i morgon.

Nu ska jag SOVA!!! God natt alla och KRAM.

2 kommentarer:

Resenären sa...

Du är så duktig och pysslig vännen, julgardiner är en företeelse som inte finns i vårt hem, mamman i familjen är aldeles för slö...
Trist att du är sjuk och att 2/3 barn är likaså, se nu till att ha det nu och vara friska under december!
Kram

En mammas drömmar sa...

Tråkigt att ni blivit sjuka. Det känns som om halva Sverige är snorigt just nu. Likadant härhemma och på jobbet!
Ha det gott och kurera er mycket!

kram
Kia