torsdag 27 november 2008

Skulle precis

Lägga ett inlägg om mina gardiner som jag faktiskt fått upp med hjälp av en hel del dubbelhäftande tejp. Kom dock på att jag sitter vid fel dator. När jag ska fixa med bilderna så de inte tynger ner hela bloggen är det bäst att låna jobbdatorn en stund. Får försöka fixa med det i morgon i stället. Då ska jag dessutom lägga ut en efterlysning...


Vi mår sakta men säkert bättre. Själv går jag på nezeril men känner mig mycket piggare. Barnen hostar fortfarande en hel del men de geggiga ögonen är borta och näsorna torkas inte fullt lika ofta längre.


Kan dock säga att en arbetsvecka med två arbetsdagar för min del leder till STOR stress... får nog försöka ta igen lite på söndag. Om jag hinner för då har vi tänkt baka pepparkakor.


Håll tummarna för att alla är friska för på lördag är det tänkt att vi ska gå på Jul på Liseberg och därefter ska de bästa av vänner fam J och fam M-S komma hem till oss på middag. Att få umgås med V och M och deras familjer är något av det bästa jag vet. M har jag känt (även om vi stött på varandra redan tidigare) sedan vi började i samma klass i 7:an (det är bara 21 år sedan...) och V har jag känt sedan vi började i samma klass på gymnasiet (vilket, hemska tanke, är 18 år sedan). De är även 2 av flixen i Tjejgänget som är världens bästa flix.

4 kommentarer:

En mammas drömmar sa...

Läste just ditt inlägg o kommentar. Det känns som om vi har ganska lika liv du och jag...
Men du, jag tänkte på det där med prinsessans försiktighet. Mina tvillingpojkar var rätt olika också. tv1 (M) vägde 3150g och tv2 (H) vägde 2592gr. Båda blev förlösta med kejsarsnitt efter 6 tim kämpande från mig (tv1 låg med huvudet på sned och kom inte ut). De föddes i v35+3.
M är lugnt och sansad, lite bestämd kanske men i stort sett väldigt enkel. H är mer hetsig, grinar ofta och slänger sig på golvet. Nu har det ju visat sig att han ser rätt dåligt vilket vi inte förstått. Kanska har han varit ledsen av frustration.
Min dotter gick vid 12 mån, M+H gick vid 18 mån, kröp gjorde de också väldigt sent.
Men jag tänkte på det där du skrev i ditt aprilinlägg om att din prinsessa tog det försiktigt vid trappan och vid trösklar. Det är sån H varit också + att han ibland sprungit lite vingligt. Har mest trott det berodde på dålig balans, men det visade ju sig att han var översynt så nu har han glasögon.
Har inte sett det i övrigt på H, han kör bobbycar som en rallyförare och är ganska pillrig i övrigt, men tydligen kan så små barn enkelt ställa om ögonlinsen så de klarar sig i bra.

Ha det nu gott
Kram
Kia

Resenären sa...

Låter som en mysig helg och besök av vänner är aldrig fel. Hoppas ni kryar på er!
Kram

Lösvirkesbyggarna sa...

Vad roligt det låter med Jul på Liseberg! Själv ska jag åka till Göteborg och julhandla nästa helg och självklart tar vi oss en liten sväng till Lisebergs julmarknad också.
Ha en trevlig första advent!
Kram Anna

Jonna sa...

Hoppas att ni alla blev friska så att ni kunde gå på Liseberg igår.

Kram