fredag 21 november 2008

Moderlig idioti

Innan jag visste att storsessan skulle få två syskon på en gång började jag göra en adventskalender till henne. Tyckte att det var en hel del jobb med 24 paket som skulle slås in och hållas koll på så att rätt paket kom på rätt dag... Men som den julälskare jag är ville jag ju föra denna tradition vidare till våra barn också (jag minns fortfarande hur jag försökte hålla mig vaken för att avslöja att det var mamma och inte tomten som la dit de små paketen).

Fast 24 * 3 = 72. Det är många paket det... Fast nu är jag äntligen klar, alla 72 är inslagna, numrerade och organiserade någorlunda i ordning på hemligt ställe. Nu ska vi bara få storsessan att dela med sig av den fina (inte den på bilden ovan) adventskalender min faster K (som gick bort tidigare i år) broderade till henne (åtminstone tycker storsessan att den är bara hennes).

Nu gäller det att börja få koll på, inhandla och slå in alla övriga paket. Känns nästan som en heltidssyssla bara det.

För övrigt har lillsessan blivit sjuk. Förkyld igen och jag tyckte hon var lite väl gnällig och rödögd när jag på 10 minuter putsade insidan på fönsterna i vardagsrummet. Tog febern, stackars liten hade 39,6 i temp. Efter panodil blev det dock aningen bättre.

Nu blir det väl antagligen inte så mycket med middagen vi skulle ha här hemma med goda vännerna A, K, A och lilla E i Askim. Tanken var att vi skulle träffas på Jul på Tjolöholm och fortsätta hem till oss för att fira lilla E och storsessan. Gissningsvis stannar maken (som inte är lika barnsligt förtjust i jul och tomtar som mig) hemma med prinsen och lillsessan medan jag och storsessan åker till Tjolöholm och möter upp de andra. Därefter åker vi väl var och en hem till sitt i stället. Storsessan sa idag att "Jag älskar A, vi bråkar bara ibland men vi blir vänner igen". Det är längesedan flickorna fick leka men det är väl så här det är med tre små barn.

Nu ska jag gå och SOVA. Det har varit ett par nätter med riktigt dålig och ryckig sömn. Skulle gissa att någon av de små snart vaknar och ska ligga hos oss, i natt var vi fyra i sängen större delen av tiden.

God Natt alla!
Kram

1 kommentar:

Resenären sa...

Imponerande att du är klar och att du fixat paketkalender till alla tre!
Kram