måndag 24 november 2008

Önskelista


Måste bara visa önskelistan storsessan lämnade till tomten på Tjolöholm i lördags, årets händelse om du frågar henne... Mamma är naturligtvis superstolt över sin supersessa!
För den som har svårt att tyda står det: Tatueringspenna, Lego Solskenshus, Gosedjur (att hon har en miljon hör inte hit...), dataspel, Spel Vem där, Maträtter (i plast, svårt att slå in annars), Lera tandläkare (finns något som heter Drill'n'fill för PlayDoh), Stickmaskin, Barbiehus, Bratz, Megamall (polly pocket) samt Mathilda (här får jag göra ett undantag med namnet) själv har skrivit.


1 kommentar:

En mammas drömmar sa...

Haha, din dotters skrivstil och stavning är sååå lik min dotters. Det krävs ibland en viss teknik att läsa det hon skrivit, men attans vad de lär sig. Häromdagen hade hon skrivit handlingslista till mig: makroner, mjulk, etc.
Man blir så stolt när man ser hur de utvecklas.
Mina grabbar däremot, är mest riv och slitålder på. Det blir inte mycket ritat för dem det kan jag lugnt säga. Tycker du som har båda sorterna att det är skillnad mellan dem. Jag tycker det verkar som om min stora dotter var mycket tidigare i allt, från att gå till att skriva och pyssla.
Du förresten, det där med att pyssla, det händer inte så ofta, men när man bara har en unge hemma (dottern var ju sjuk) så är det i alla fall möjligt. Annars är det mest hets, vrål och tjat från min sida. Är ständigt genomsvett nu för tiden tycker jag.
Undrar när man kan få lite egentid igen. Tycker det är helt underbart på jobbet, där kan man ju ialla fall få gå på toa själv utan att ha all 3 runt sig...
Ha det gott i snön
Kia