tisdag 18 november 2008

Storsessan har lyckats igen

Storsessan fortsätter komma med dråpliga kommentarer och ge svar på tal. I fredags när jag hade min föräldralediga (avslutningen på det ordet är förresten helt felaktig, vem sa något om ledigt) dag blev det efter frukost ett oändligt liv. Det gnälldes, bråkades, slogs, nöps i ett... Jag höll på att bli helt tokig. Tills slut rann bägaren över och jag gick in i sovrummet samtidigt som jag ilsket sa: "Just nu vill jag inte vara mamma, ni bråkar ju hela tiden" och stängde dörren efter mig (inte så genomtänkt kommentar, jag vet. Ibland blir det bara FÖR mycket och då pratar munnen innan hjärnan hunnit göra sitt.)

Det blev tyst och efter ca 5 sekunder kommer storsessan in och säger bestämt: "Mamma, när jag säger att du eller pappa ska flytta och att jag inte vill att ni ska vara min mamma och pappa. Då säger du att det inte går för det är ni alltid och det går inte nu heller. Så det så!"

Gissa om jag kände mig skamsen?! De är helt underbara, våra barn. Fast de tycks veta exakt hur de ska få oss föräldrar skogstokiga... Jag skyndade mig att be om förlåtelse och sa att ibland säger man saker som man inte menar och att barnen är det absolut bästa som hänt mig!

3 kommentarer:

Lösvirkesbyggarna sa...

Gud så klok sessa du har! Hjärteknipande!
Kram Anna

En mammas drömmar sa...

Behöver jag säga att jag känner igen mig och min dotter...
Det är så skönt att se att det inte är rosenrött hemma hos andra heller alltid. Här är det mest kaos nu i byggtider. Ibland klättrar man nästan på väggarna och är inte långt ifrån att de små vita männen med de trånga tröjorna (du vet de som man binder ärmarna på ryggen) kommer och hämtar en...
Men sen i nästa stund så är de där små liven (jag menar ungarna alltså) helt underbara!!

Ha det så gott!
Kia

Jonna sa...

=) =). Smart tjej!