måndag 24 november 2008

Uppdatering

Har varit hemma idag med alla tre barnen. Lillsessan hade 38,8 igår kväll men idag verkar febern vara borta. Hon och prinsen är dock snorigare än snorigast. Storsessan hostade idag på morgonen, sa hon hade ont i halsen och ville vara hemma. Tror dock mest det berodde på att hon var trött... hon har inte visat några symptom under dagen. Skönt med en extra hemmadag dock.

Däremot har jag själv blivit dunderförkyld och sitter här och snorar kraftigt när jag borde sova. Snart, jag lovar!

Hur som. Det har varit en bra dag. Jag blir alldeles varm i kroppen när storsessan engagerar sig i de små och verkligen leker med dem. Deras ögon lyser av beundran - storasyster är bara bäst. Men åh, så ledsna de blir när de får bannor... fast idag har varit en rätt bra dag på det sättet.

I morgon ska maken vara hemma med de två små. Storsessan vill gå till dagis och det är som sagt inga problem med henne så det får hon. Då får hon "leka av" sig där.

Jag ska dock arbeta hemifrån någon timme på morgonen. Vi har en ev. köpare till den stora bilen i morgon fm som vi ska träffa en bit hemifrån (maken är lite paranoid och skulle aldrig låta någon komma hit och titta). För att få ihop logistiken får vi lösa det så här, jag räknar med att vara på jobbet runt 11. Håll nu alla tummar ni har för att vi får sålt bilen. Det slukar så mycket oro och energi att inte få den såld. Det kommer bli dyraste bilen i mannaminne (känns som om jag skrivit det tidigare men ja, ja) men det får vi helt enkelt leva med. Vi hade inte förutsett en finanskris när vi planerade detta...

Nu ska jag bara skriva ett eller kanske två inlägg till, sedan ska jag sova. Nu skriker någon där uppe, dags att avlasta maken!

Kram och god natt

Inga kommentarer: