måndag 17 november 2008

Uppdatering

Vi hade en mycket bra helg med middag och övernattning hos våra underbara vänner i Mölnlycke. Förstår inte hur de hinner med allt men de bjöd som vanligt på en superb 3-rätters middag. Carpaccio (stavas det så, en ny upplevelse hur som helst) till förrätt, grekisk potatissallad och marinerade lammspett till huvudrätt och en underbar chokladkaka med apelsinspetsad hallonsås och apelsinspetsad grädde till. Barnen lekte helt fantastiskt bra.

Lillsessan höll dock på att få hjärtinfarkt när O (7,5år) kom in med spindelmannenmask på huvudet. Har aldrig varit med om ett så skräckslaget barn, hon klättrade på mig, skrek i panik och efteråt skakade hon i flera minuter trots att han tog av den och visade att det var han. Bådar gott för kommande julfirande. När jag var 4 år (tror jag) fick de vuxna be tomten komma tillbaka nästa år för jag satt som en spänd fiolsträng i min mosters knä och vågade absolut inte titta på tomten (trots att det var min morbror men det förstod jag väl inte då).

Dessutom konstaterade jag återigen att det måste finnas vissa genetiska skillnader mellan pojkar och flickor... Prinsen hittade två pistoler och fick en cowboyhatt på huvudet. Genast rusar han fram till oss, pekar med båda pistolerna på mig och utbrister: "suta(=skjuta) dig mamma". Jaha, tack för den. Han fortsatte leka med svärd och Emils bysse och annat. Hur kan det bli så här? Här hemma finns inte ett enda vapen (om vi räknar bort makens antika svärd och luftpistol men dem vet inte barnen om, och svärden kommer inte komma upp på någon vägg här iaf...) och inte på dagis heller. Speciellt många andra miljöer rör han sig inte i.

Hur som, det blev sent för såväl barn som vuxna och i går städade vi till sent så det är två trötta föräldrar som ska gå och lägga sig SNART. Ska bara skriva ett inlägg till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har heller inget som liknar pistoler eller svärd hemma men nog sjutton lyckades W att bygga en egen pistol av DUPLO när han var typ 3 år! Så min enda teori är att det ligger i generna!
Tack för kommentaren hos mig! Kommer lägga till dig som länk för att inte tappa bort dig.
Kram
Nettan