tisdag 7 oktober 2008

Ny uppdatering

Förstår inte hur alla andra får ihop livet med träning, vardag, bloggande och annat. Nu har det gått en evighet IGEN.

Ska försöka mig på en uppdatering av de senaste veckorna.

För två helger sedan hade vi arbetsläger här hemma. Det började med att min älskade mamma kom på onsdag kväll. På torsdagen var barnen på dagis och kära mamma inledde operation storstädning, och det var välbehövligt. Hon putsade fönster, hade ute mattor, dammade, torkade golv mm. På em hämtade hon barnen och tog hand om dem hela kvällen. Jag och maken drog till Ullared... vi brukar göra en eller två sådana turer om året och bunkra upp ordentligt här hemma. Kvittot blev som vanligt gigantiskt, shoppingen var lyckad.

På fredagen tog jag och mamma med oss tre busungar till Skopunkten och det är en prövning vill jag lova! Där finns stegar att klättra på, massor av skor att riva ner, ställningar som går att gömma sig bakom och skjutdörrar utan barnsäkerhet och direkt utanför dörrarna kör bilarna som ska ut från parkeringen... pust. 4 par skor senare (t o m jag fick ett par) var vi färdiga med shopping och återvände hem. Hemma fortsatte operation storstädning. Jag ägnade mig åt ENORMA högar av kläder som skulle fördelas på en mängd olika sätt. Undrar hur mycket tid jag egentligen lägger på kläder som är för små, för stora, fel säsong, ev ska köpas m.m? Hur som, underbart att få tid att vara vid, men det tog i stort sett hela helgen att bli klar.

På fredag kväll var det avslutning på sommarsäsongen av fotbollsträningen för storsessan och under tiden vi var där så anslöt min kära pappa till arbetslägret. Städningen fortsatte i stort sett hela helgen, vårt köksfönster som inte har gått att se ut genom på ca 2 år blev bytt, taket på lekstugan blev bytt och ny plåt kom på(fattas bara en taknock), storsessans fönsterbänk rätades upp(någon har hängt lite i den...), den dåliga stolpen på verandan blev bytt och stommen till räcket på densamma blev klart mm. Dessutom hann jag umgås några korta stunder med goda vännen A och hennes nya kärlek R. Prinsen var helnöjd med att vara med morfar och pappa när de sågade, snickrade mm. Han hjälpte till hela tiden, morfar är verkligen hans idol. Lillsessan och storsessan var ute och hjälpte till en del men helst var de inne och hjälpte mormor med mat, äppelpajer, kladdkakor och annat.

Resten kommer i nytt inlägg...

Inga kommentarer: