fredag 29 maj 2009

3 år

Sedan jag uppdaterade ordentligt sist har prinsen och lillsessan hunnit fylla 3 år och det har firats i flera omgångar. Till slut tyckte storsessan att ”nu räcker det med paket för dem, de har faktiskt fått fler paket än jag fick när jag fyllde år”. Nu vet jag, med bestämdhet, att hon blev rejält firad när hon fyllde år också, men det glöms fort.

Vill härmed tacka ALLA som uppmärksammat våra små! Tack för alla underbara presenter de fått, tack för att ni kommer ihåg dem, men FRAMFÖRALLT – TACK för att ni finns i deras och våra liv,

De pratar massor om vem de fått de olika sakerna av, de har järnkoll ska ni veta. Båda två är nu helt införstådda med att när man fyller år sjunger man Ja må ni leva, får paket, blåser ballonger samt äter tårta och godis. Numera fyller vi år flera ggr om dagen och får osynliga paket hela tiden. Helt underbart att se hur de går in för leken.

Det går inte att kort förklara hur de senaste 3 åren har varit men här följer en radda ord som dyker upp när jag tänker på dem(inspirerad av Linda).

Underbart, omtumlande, händelserikt, blöjbyten, klädbyten, skrik, bärande, tjat, tjafs, gnäll, skratt, tårar av ilska, tårar av förtvivlan, tårar av glädje, kramar, pussar, obeskrivlig ljudnivå, stress, stress, stress, intensivt, ljuvligt, syskonbråk, syskonkärlek, sömnbrist, matkaos, oro, glädje, lycka, lycka, lycka.

Att få vara med på resan från då














7 dagar gamla, prinsen till vänster
till nu



Prinsen och lillsessan fyller 3 år, har inte frågat personen i bakgrunden därav rutan i mitten.
Har hittills varit en helt underbar resa. Visst känner både jag och maken oss totalt slutkörda många ggr, visst är det mycket tjat, tjat, skrikande och bråk vissa dagar. Emellanåt är man så trött på sin egen röst och man vill bara säga upp sig för en stund iaf. Men de positiva stunderna uppväger med råge de tunga bitarna.

Jag vill inte vara utan en endaste sekund av livet med våra tre underverk (fast en liten paus då och då tackar jag inte nej till)!

Inga kommentarer: