tisdag 18 mars 2008

Låååång resa

I går kl 05 gick jag hemifrån i snöstormen (trodde inte mina ögon när jag kom upp, undrar hur fjädrarna i riset och påskliljorna mår ute?) för att åka till huvudstaden på utbildning igen. Tanken var att tåget skulle vara framme kl 08:45 men så blev det inte riktigt... Vi blev ståendes i Vårgårda i drygt 2,5h. Det var en dödsolycka med ett X2000-tåg (inte vårt) som hade kört på en kvinna utanför Herrljunga som stoppade trafiken. Till slut blev vi 3h försenade till Sthlm, vi fick slänga i oss lunch och blev ca 3,5h sena till kontoret, då hade jag varit på resande fot i 7,5h...

Kursen är sådär, vänder sig i första hand till konsulter och jag och L ska arbeta som Analysare vilket innebär ett annorlunda arbetssätt. Idag pratar läraren mest om sådant som vi aldrig kommer att arbeta med men det känns lite taskigt att gå iväg då vi inte är så många. Känns dock frustrerande när det är otroligt mycket nytt att lära sig som vi hade behövt bättre och dessutom är vi båda stressade av andra arbetsuppgifter som vi inte kan jobba med när vi är här.

I går kväll hade vi iaf trevligt. Vi var på bio och såg Juno som hade en kul dialog, klart sevärd. Det blev en tidig kväll och jag somnade över boken strax efter kl 22.

Förhoppningsvis går hemresan bättre. Behöver komma i säng ikväll för att kunna vara tidig på jobbet i morgon, har massor att göra på de 1,5 dag som återstår att arbeta denna vecka.

Inga kommentarer: