tisdag 18 mars 2008

Lång uppdatering

Nu är det evigheter sedan jag skrev. Ska försöka bättra mig gällande frekvensen på inläggen.



Förra helgen tillbringade jag och barnen i Småland. Det var en mycket bra helg. På fredagen var både jag och storsessan hos frisören. Fast som storsessan säger: L är inte frisör, hon är mästare på att klippa...



På lördagens em for jag, storsessan, yngsta lillebror och pappsen till Ljungby för att titta på syrrans sista match i Allsvenskan. De vann en onödigt tuff femsetare och nu blir det snart kval till Elitserien. Det var en stolt storasyster som tjoade vilt... Under tiden vi var i Ljungby fick mamma och lillebrors flickvän N kämpa med prinsen och lillsessan. Det hade gått bra men N hade träningsvärk i armarna...



Vi stannade hela söndagen också så mannen fick mycket ensamtid. Det var nog behövligt för han var krasslig. Trots det hade han iaf städat hela huset, skönt att komma hem till ett väldoftande och ordningsfullt hem.



Förra veckan hade vi otroligt nog inga VAB-dagar utan den flöt på med det vanliga intensiva tempot.

Helgen som gick var det fullt upp med roliga aktiviteter. I lördags for hela familjen till Bushuset på Hisingen. Barnen hade fått besöket + mat i julklapp av kusin L. Gissa om det var roligt. Storsessan hittade en dagiskompis direkt och försvann iväg. De klättrade, åkte rutschkanor i massor, studsade, cyklade m.m. Prinsen och Lillsessan tillbringade mest tid i bollhavet. Lillsessan satt i mitt knä och tjöt av skratt när hon kastade runt bollarna. Prinsen var helvild, bara slängde sig runt åt alla håll. De hann med rutshkanor och cyklar också. Det var trötta barn vi for hemåt med.

Väl hemma tog jag och storsessan en tur till shoppingcentret och fixade ett par ärenden. Väl hemma igen fixade vi middag, åt och försökte få lite städat hemma. Storsessan höll sig vaken tills Perelli hade vunnit men hann aldrig höra vinnarlåten igen. Hon somnade i mitt knä, helt utslagen.

I söndags gick det i ett. Mannen spelade innebandy, jag påskpyntade och planterade vårblommor, storsessan och jag gick på gymnastik. På eftermiddagen kom storsessans föräldragrupp (eller delar av dem, två familjer med 3 barn vardera saknades). Det var så otroligt fint väder att vi packade picknickkorgen och gav oss av till lekplatsen. Där stannade vi i 3h, ljuvligt. Kul att träffas igen, det var länge sedan sist.

Det var en sammanfattning av de senaste två veckorna.

Inga kommentarer: