onsdag 19 mars 2008

Myst med bebis

I dag fick jag träffa lille J, knappt fyra veckor gammal. Egentligen skulle han inte varit född ännu men han hade bråttom ut och kom 7 veckor för tidigt. Helt ljuvligt att få lukta på en liten bebis igen. Han är otroligt fin.

Härligt att få träffa mamma M, det är några omtumlande veckor sedan sist...

Lugn alla, bara för att jag tyckte det var ljuvligt att lukta på bebis blir jag inte sugen på någon egen... Det räcker att ha dem till låns en liten stund.

Mannen hade haft fullt upp här hemma sedan hämtningen på dagis. De hann inte mer än ta av ytterkläderna innan prinsen sprang runt i huset och rullade ihop mattorna och bar ut dem i hallen... När han var klar med det tog han nedersta kökslådan där han och tvillingsyrran systematiskt slängde ut ALLT. Lite senare under kvällen konstaterade mannen att prinsen nu klättrar i och ur spjälsängen själv... Vi får se hur vi ska lösa det problemet.

Fick även ett mycket tråkigt bud idag. Min faster K dog idag på förmiddagen. Hennes njurar kom inte igång efter en operation för brustet magsår natten mellan måndag och tisdag. Det känns väldigt jobbigt och jag tänker enormt mycket på mina kusiner med familjer och farbror A. Finns inte så mycket mer att säga, det är för ...

I morgon är det halvdag på jobbet. Har dock väldigt mycket att komma ikapp mig med så det blir kanske någon extra timma.

På fredag kommer 4 barndomskamrater med barn hit och hälsar på. Ska bli jättekul att träffas. Vi har fått upp kontakten igen efter att det var lite si och så med det under många år. Jag uppskattar dessa träffar otroligt mycket. På lördag ska vi hem till fam W, vi sover över och fortsätter till barnens farmor och farfar på söndag. Det är väldigt länge sedan vi var där så det är på tiden. På måndag tror jag det blir lugnt, det behöver vi.

Glada påskkramar till er alla!

Inga kommentarer: