lördag 26 januari 2008

Ensamma hemma

Är ledig på fredagar vilket är skönt men intensivt. Skönt att ha en morgon då jag inte behöver känna mig superstressad och tjata på barnen om att skynda sig. Dock är en fyraåring och två 20-månaders lite mer än tillräckligt ibland). De är helt underbara men det är ständigt en hög ljudnivå och inte en lugn stund.

Efter en intensiv fredag brukar det vara skönt med en helg då vi är två vuxna som kan hjälpas åt. Men icke sa nicke denna helg. Mannen åkte på verksamhetsplanering med jobbet kl 08 idag på morgonen och kommer hem i morgon vid lunchtid.

Förmiddagen tillbringades inomhus eftersom det regnade oavbrutet och blåste storm. Storsessan höll låda och de små hakade på. Hon packade väskor och kom ut ur sitt rum i prinsessklänning, solhatt och änglavingar. Hon skulle åka på semester till Ödland sa hon. Hon ringde sin mamma från semestern och berättade att hon inte kunde komma hem ännu, men sa: "Mamma, jag skickar ett sms till dig". Det är dagens it-barn det...

Kände att vi behövde komma hemifrån ett tag så jag och barnen for till kompisarna i Askim efter småttingarnas sovstund. Storsessan (kommer använda storsessan och lillsessan fortsättningsvis) fick leka med A ett par timmar. De höll sams nästan hela tiden idag vilket är en bedrift. Småttingarna bråkade om mammas knä men höll sig ändå relativt lugna och mamma fick lite efterlängtad vuxenkontakt, jag var nog den som behövde stunden mest...

Lagom till jag hade lyckats få på alla pyjamasar och ytterkläder och är redo att lasta ut dem i bilen gnäller prinsen och drar i blöjan... Kul att ta av alla kläder och byta illaluktande blöja. Nåväl när jag väl fått in dem i bilen somnade de alla tre på vägen hem så jag har haft en relativt lugn kväll. Ska gå och lägga mig nu för jag får väl prinsen hos mig ganska så snart gissar jag. Han verkar ha gjort det till en vana att ligga på tvärsen i vår säng med ansiktet bokstavligt talat på mitt. I morse hade jag väl ca 20 cm kvar att ligga på, om ens det...

Har passat på att boka ett pass på Friskis i morgon kväll för då är det min tur att få lite tid på tu man hand med mig själv.

Allt för denna gång. God natt!

Inga kommentarer: