onsdag 30 januari 2008

Rekord

Idag lämnade jag nästan småttingarna i tid, de andra satt vid bordet men hade inte hunnit börja äta frukost ännu. Det är rekord för att vara mig. Tyvärr blev jag lika sen till jobbet iaf för när jag hade lastat in de små i bilen hemma och skulle ställa in vagnen insåg jag att storsessans galonkläder låg kvar under vagnen... En dagisdag utan galonkläder kändes inte aktuellt, det var bara att ta omvägen förbi hennes dagis en gång till på väg till pendeltåget och lämna in kläderna.

Det var ändå en hyfsat bra morgon, bara hög puls inte skyhög, bara lite tjafs när ytterkläderna skulle på. Dessutom behövde jag bara byta blöjor av den mindre doftande sorten och det gör proceduren betydligt snabbare.

Fick vänta på nästa tåg i ca 10 min men med tanke på att jag läser "Flickan som lekte med elden" av Stieg Larsson kändes det också ok. Den är bara så bra!

Det enda som besvärar mig idag är träningsvärk... Var på skivstångspass igår för första gången sedan början på december (blev inget träningspass i söndags). Körde lätta vikter hela tiden men det gör ont iaf. Aj, aj, aj! Behöver kontinuitet (blev det rätt?) i träningspassen men hur får man till det?

Inga kommentarer: