måndag 21 januari 2008

Jaha, då var det måndag igen. Vi har haft en bra helg med besök av goda vänner (2 vuxna och 2 barn) från lördag till söndag. Eftersom det skulle storma i lördags hade vi bestämt oss för att gå till simhallen. De små var lite avvaktande till att börja med men sedan var det hur kul som helst. Storprinsessan kämpade frenetiskt med sin egen variant av hundsim.

Vad som var mindre kul var att renovering pågår av omklädningsrummen så vi flickor var förpassade upp till ett litet omklädningsrum med 3 duschar och knappt svängutrymme vid skåpen. Dessutom hade vi turen att komma precis samtidigt som ett barnkalas...

Nåväl det var en otroligt trevlig helg! Det blev dock väldigt sent för min del eftersom jag "bara" skulle diska upp lite av berget i köket innan jag la mig. I säng 02:30. Ni kan gissa min förtvivlan när alla fem barnen vaknar kl 06:15 och det är min tur att gå upp... Det är för tidigt för att ens barnprogrammen ska ha startat! Känner mig fortfarande som överkörd av en ångvält.

Det var lite dagbok från oss. Sitter och filurar på lite småbarnsfunderingar, får väl se om jag kan få in något om dem så småningom.

Inga kommentarer: