torsdag 17 april 2008

Ingen uppkoppling

Nu har jag inte skrivit på länge. Det beror till största delen på att vår Internet-uppkoppling vägrar fungera hemma sedan en vecka tillbaks. Dessutom är det ganska stressigt på jobbet just nu så jag får fatta mig kort. Ville bara meddela mig lite med omvärlden iaf.

Barnen är äntligen friska, första dagen på dagis igår. När mannen lämnat ringer han och säger: "Jag säger bara ett ord: Vattenkoppor". Det går tydligen på småttingarnas dagis. Inget av barnen har haft det så det kan bli några riktigt intressanta veckor. Hörde dock på em när jag hämtade att det bara var ett eller två barn som fått det än så länge och de hade inte varit på dagis så mycket runt tiden då det bröt ut. Förvisso är det väl bra att gå igenom den pärsen, hellre när de är små än när de går i skolan. Det är bara det att både jag och mannen har några tuffa arbetsveckor framför oss och det är inte läge med mer sjukdomar just nu.

Ska som sagt fatta mig kort. Mamma kom i går kväll. Hon är vår räddande ängel! Efter maginfluensapärsen går hela vårt hem på knäna. Det är stökigt och dammigt överallt. För att inte prata om trädgården... De buskar och annat som man kanske skulle klippt ned redan i höstas är fortfarande inte nedklippta. Ja, det såg lite pinnigt ut därute sa mamma...

I morgon är det min lediga dag. Tänkte ta med mamma och barnen för att köpa skor, de kan inte gärna gå i vinterskorna längre. Mannen är inte kul att ha med på sådana prövningar, han tappar tålamodet efter fem minuter... För övrigt blir det förhoppningsvis lite annan shopping och en del trädgårdsarbete.

På lördag kommer lillebror från Växjö med sin nyblivna sambo. Hon ska på någon konferens el dyl för massörer lördag-söndag. Ska bli kul att få rå om dem lite. Mamma åker på lördag någon gång.

Förhoppningsvis får vi Internet tillbaka i helgen. Jösses vad beroende man är av det mediet numera.

Allt för mig, måste jobba nu. Vi höres. Kram

Inga kommentarer: