måndag 7 april 2008

Otursförföljda resenärer och sjuklingar

Jag och kollegan L ska nog helt enkelt inte resa ihop... eller så ska vi det för nu kan det inte hända mycket mer. Idag blev vi sittandes på planet på Landvetter i nästan 1,5h i väntan på att någon skulle ha tid att avisa planet(ja, det snöade idag igen...).

Mötet fick börja 1h senare men det gick rätt bra ändå.

Hon har dock lämnat en sjuk sambo hemma med sina två tjejer. Jag trodde att allt var frid och fröjd hemma men kunde inte ha mer fel. Mannen lämnade alla tre på dagis och åkte till jobbet, frid och fröjd. Han hann dock bara jobba en timme innan de ringer från småttingarnas dagis, prinsen hade kräkt ner hela sig. Mannen fick åka dit och hämta hem prinsen och lillsessan. De hann inte mer än innanför dörren innan det var dags för lillsessan... När jag pratade med honom för en stund sedan hade han blivit totalt nedkräkt 3 ggr och tvättmaskinen går för högtryck. Tycker faktiskt synd om både honom och småttingarna. Hoppas bara att mannen och storsessan får vara friska. Typiskt att sådant ska hända när jag är på resande fot, fast ganska skönt för mig...

Känner mig mer än nådigt mör just nu, det har varit en lång dag. Vi får väl se om vi orkar med någon film ikväll eller om det blir mat och bingen direkt? Det blir inte bättre av att jag har en mördande träningsvärk i hela kroppen efter ett tufft medelpass i lördags morse... träning har lite för låg frekvens i mitt liv för att träningsvärken ska hålla sig borta.

Inga kommentarer: