måndag 7 april 2008

Uppdatering

Jaha, då har det dragit ut på tiden igen... Förra veckan var det begravning för faster K. Otroligt jobbigt faktiskt. Så länge jag var hemma i Kba höll jag det ifrån mig men när jag fick se min farbror, mina kusiner och kusinbarnen brast det. Det var en fin begravning i alla fall och nu är nog K den envetnaste av änglarna. Farmor och farfar hade haft fullt upp men allt hade gått bra.


Helgen som gick innehöll lite blandad kompott men fullt upp hela tiden. Tycker inte jag hinner tänka en tanke till slut utan att bli avbruten... I lördags em skulle vi åka till fam L i Askim. När vi äntligen fått packat in hela packningen och nästan alla i bilen (jag skulle bara låsa och gå ut) kommer mannen och storsessan tillbaka. Hon störtblöder näsblod... På något vis lyckades hon halka ner från stolen och slå näsan i instrumentpanelen. Hår, jacka och kläder är nedblodade och hon tjuter: "Jag vill ha jeanskjolen i stället mamma". Det var bara att försöka få stopp på blödandet, tvätta av henne så gott det gick och byta kläder. Väl framme i Askim hade vi iaf mycket trevligt.

I går var det gymnastik, tur på stan och lite annat. En stor del av helgen har gått åt till att fundera över dagisalternativ. I förra veckan fick vi reda på att småttingarna kommit in på samma dagis som storsessan. Lätt val tycker säkert de flesta men det är inte så enkelt. Den 2 juni flyttar småttingarna till nybyggt dagis precis intill storsessans nuvarande så det blir två flyttar för deras del och en ny inskolning. Dessutom är det bara ett år det handlar om innan storsessan börjar skolan (otroligt men sant). Till slut övervägde ändå fördelarna med att ha alla tre på samma ställe under ett år och bara behöva ha kontakt med personal på ett ställe, personal som vi byggt upp en mycket bra relation till. Nu är alla papper inlämnade, hoppas bara det blir bra nu.

I går kväll var det bara att börja packa för en ny jobbresa, Uppsala i 3 dagar. Skriver mer i nästa inlägg.

Inga kommentarer: