torsdag 21 februari 2008

Hemma igen

Skönt att vara på hemmaplan igen. Det har varit två hyfsat bra dagar i huvudstaden. Kursledaren var väl kanske inte den mest pedagogiska. Gårdagen var bra men idag var det fokus på flera delar som jag inte kommer att arbeta med vilket gjorde det svårt att hålla koncentrationen. Tycker dock att jag lärt mig en hel del och framförallt känner jag mig lite säkrare på produkten som helhet.

I går kväll gick jag och kollegan ut på stan. Det blev lite affärer, okej middag på ganska dyr italiensk restaurang och filmen Försoning på bio. Vi var lite oroliga att vi skulle somna under filmen eftersom vi varit uppe sedan strax efter fyra på morgonen och filmen som var 2h lång startade strax efter kl 20:30. Det var dock ingen risk, det var en väldigt bra film med lite oväntat slut. Var inte nära att somna alls.

Fick en pratstund med storsessan på kvällen också. Hon sa att "jag leker med motellera, jag har gjort en flicka och ska göra en flicka till". Hon har missförstått namnet lite... Dessutom kan jag bara konstatera att det inte är mycket pojkinfluenser i hennes klädsel, lekar, pyssel och annat. Det är flickor och prinsessor för HELA slanten.

En annan rolig episod från veckan var när storsessan pratade med morbror i telefon och han efter påpekande från henne om att det var väldigt länge sedan han hälsade på sa att han kanske kommer nästa månad får till svar: "Ja, på lördag går det inte för jag är upptagen då. Mina kompisar O och E kommer till oss, men KANSKE på fredag". Har hon hört upptagna mamma försöka planera in aktiviteter i almanackan lite för ofta kanske...

I morgon är det hemmadag för mig och barnen. Ska bli underbart att få vara med dem, har inte träffat dem sedan i tisdags morse. Här ska blåsa och regna så det blir nog en innedag till största delen.

Resten av helgen är bokad om alla håller sig friska. Barnkalas för storsessan, vännerna från Mölnlycke kommer på lördag kväll. På söndag är det innebandy för mannen, gymnastik för storsessan och nytt försök till besök hos J och E på eftermiddagen. Härligt!

Allt för mig! Sov så gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du verkar till att ha koll på läget. Hoppas ni inte blåser bort i natt.
Kram mormor