tisdag 19 februari 2008

Tidigt!

Prinsen är bättre, det vände i går eftermiddag. Lillsessan försökte dock få igång honom hela dagen till hans förtret. När han blivit tillräckligt ledsen fick han en hel rad bamsekramar av henne, hur gulligt som helst.

Storsessan fick ypperlig hjälp med maten igår em. Jag hade gjort i ordning en tugga (hon har tusen andra grejer för sig utom att äta...). När hon efter en stund skulle ta tuggan var gaffeln borta. Bredvid står lillsessan med gaffeln i munnen och hela munnen full med mat. Hon såg hur oskyldig ut som helst... ett effektivt sätt att hjälpa storasyster med maten.

I morgon bär det av till huvudstaden igen, börjar bli riktigt världsvan. Ska bli skönt att få sova ostörd en hel natt igen, det har varit lite dåligt med sömn de senaste dagarna. Hemma igen sent på torsdag kväll. Ska åka tillsammans med en kollega och vi ska nog gå på bio! Helt otroligt, tror jag varit på bio 3 ggr de senaste 3,5 åren...

Nu har det dock varit lite mycket VAB-dagar och resor, konstaterade att jag varit på kontoret 5 dagar de 3 senaste veckorna. Den tiden har till stor del gått till administration och uppdatering. Känner mig inte direkt produktiv.

Måste gå hemifrån kl 05 i morgon bitti, därav rubriken. Alltså dags att gå och duscha så att jag kan krypa ned under täcket och sova några timmar innan klockan ringer. Huva!

Inga kommentarer: