söndag 17 februari 2008

Sjukstuga igen

Jaha, då var det dags igen. Prinsen är sjuk. När jag kom hem från jobbet i fredags var han hur slö som helst och det är långt ifrån likt honom. Då hade han 39,8... I går steg febern till 40,4 (vi tempade honom inte högre iaf). Under natten steg nog febern ytterligare och han kräkte ner hela sig och sin pappa, stackars liten. Vi försökte kyla av honom så gott det gick och han somnade om så småningom. När vi vaknade idag hade han 38,2! Han vill inte äta men i övrigt är han hyfsat pigg. Fast det får nog bli till att stanna hemma i morgon.

I går skulle vi åkt till fam L i Askim men det blev naturligtvis inställt. Nu i em skulle vi hälsat på J och E i deras "nya" hus (de flyttade in i oktober...) och tittat på bebismagen men det fick vi också skjuta på. Jag ska iaf iväg på Me&I-party hos en "dagismamma" i kväll, ska bli skönt att komma ut en stund.

Storsessan och hennes pappa hade premiär på familjegympan idag. Det var tydligen väldigt roligt och flera av dagiskompisarna var också där. Hon sprang runt som en liten tok och sa att de hade "1000 saker". Säkert en lätt överdrift men i hennes ögon var det säkert så.

Igår tittade jag och storsessan på "Festodivalen", denna gång orkade hon med alla låtarna. Hon var dock något irriterad på sin mamma när man inte fick prata mitt i låtarna. Kul att tvillingarna vann iaf tycker jag.

Allt för denna gång. Vi hörs! Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Systeryster!
Tråkigt att prinsen är sjuk, hoppas han blir bättre snart!
Hälsa alla. Många kramar syster yster

Unknown sa...

Hej Carola,

Kul att höra lite vad som händer. Själv håller jag på och bakar hela tiden med min fina hushållsassistent. Frallor och kanelbullar ihelgen. Vi börjar få det riktigt fint hemma nu. Vi väntar bara på soffan som ska komma nästa eller näst nästa vecka. Nu ska jag gå på spinning för första gången på fem år.
Krama alla barnen från mig!