måndag 11 februari 2008

Uppdatering

Jaha, nu var det länge sedan jag skrev. Här kommer en liten uppdatering av läget.



Stockholm var bra, väldigt tidig morgon på onsdagen och hemma först vid 20-tiden på torsdagen. 3-rätters middag med vin därtill på onsdag kväll så förstår ni hur trött man blir. Mycket bra konferens med många intressanta "föredrag" gällande vårt arbete. Mycket god mat och goda fikastunder, det var inga dietdagar direkt.



Hemma med alla 3 sötisarna i fredags. Vi var hos dagiskompisarna A, A och A (ja, hela familjen börjar på A) och fick lunch. Det var kul att träffa någon annan vuxen och storsessan fick leka en stund vilket hon älskar. Fast jag ångrade mig nästan innan jag kom iväg med vagn och 3 barn i ösregnet, det är ett stressmoment utan dess like ibland.


I lördags skulle kompisarna från Mölnlycke kommit till oss men denna gången var det pappa P som var sjuk. Tråkigt, när alla fem barnen för en gångs skull är friska så blir någon vuxen sjuk i stället. Nåja, hoppas han blir bättre snart och att vi hittar en ny dag.

I stället tog hela familjen en promenad till centrum. Jag och storsessan gick på utställningen om Alfons Åberg. Det var en utställning där barnen fick klättra, åka rutschbana, klättra upp i Alfons koja eller helikopter, läsa böcker, laga mat i Alfons kök m.m. Storsessan träffade några dagiskompisar och hade fantastiskt roligt, sprang omkring som en tok i drygt 1,5 h. På kvällen blev det melodifestivalen, fast storsessan var så trött efter Alfonsutställningen och ytterligare lek på skolans lekplats att hon gav upp efter 2 låtar.

Ytterligare uppdatering följer.

Inga kommentarer: