onsdag 10 september 2008

heja Sverige, och allmän uppdatering

Sverige leder nu VM-kvalmatchen mot Ungern med 2-0, heja Sverige!!!

Idag hämtade jag strax efter fyra och möts då av lillsessan som kommer med världens största leende och ska direkt upp i famnen och där ville hon helst stanna. Prinsen kom springandes och gav mig lyckligt en kram men skulle ner lika fort igen och försvann tillbaka in till leken. Storsessan säger inte hej, blir inte glad, ger mig ingen kram utan skriker "Jag vill inte gå hem", "Varför kommer du alltid så tidigt???". Här kämpar man som en liten blå för att få ihop sina timmar på jobbet men ändå inte ha barnen för mycket på dagis och så möts man av sådana kommentarer... Nåja, det är underbart att veta att de har det bra på dagis!

Sedan var det bad av småttingarna, välling, tandborstning och saga för dem samtidigt som jag försöker tjata på storsessan om att börja plocka i ordning på sitt rum.

Plötsligt blir hon så otroligt trött... efter mycket tjat började hon iaf att städa, även om det allt som oftast kom något emellan. Det tog en stund att få ordning där inne, helt otroligt vad hon lyckas stöka ner på egen hand på ca 30 minuter. Det blev rätt sent innan hon kom i säng och när det blir så sent har hon svårt att komma till ro. Hon låg där inne och krånglade bra länge, dessutom kom hennes älskade pappa hem precis när hon var på väg att somna och då fick hon ny energi, klockan var över 21 innan hon stängde de blå. Hon lyckades riva hål på eksem hon har på armen också och skulle ha ett plåster, vilket hon fick. Då kom nästa bryt, jag skulle inte ha tagit Hello Kitty-plåstret... "Det är så fint och nu måste jag vrida på armen för att kunna se det". Aldrig blir det bra. Nu sover hon iaf, långt om länge.

Nu ska jag gå och plocka fram kläder inför morgondagen innan det är dags för sängen. Flyger till Bromma i morgon bitti, projektmöte i Sundbyberg hela långa dagen. Kommer inte vara hemma förrän närmre kl 21. Känns lite sådär att flyga den 11 september men det går förhoppningsvis bra det med.

God Natt!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrattar då nästan alltid högt när jag läserom dina fantastiska ungar!
kram lillasyster!

Pia sa...

...nu har du varit här igen utan att höra av dig :-). Nästa gång vill jag gärna träffa dig.

Kram,kram