tisdag 16 september 2008

Mötas i dörren

De senaste dagarna har jag och mannen mest mötts i dörren.

I torsdags var jag som sagt i Sundbyberg (sorry Pia, jobb hela dagen lång), åkte tidigt och kom hem sent (fick handla på vägen hem). I fredags åkte mannen tidigt och kom hem strax innan jag skulle in till jobbet på kräftskiva och storsessan fick skjuts till fotbollsträningen. Jag kom hem vid midnatt och upptäckte att jag glömt nycklarna... Ingen vaknade när jag knackade på ytterdörren, fick springa runt huset och skrämde nästan livet ur mannen när jag knackade på altandörren. Var en ANING trött när han väckte mig kl 08... för att en kvart senare åka iväg på aktivitet med sitt jobb. Han kom hem igen vid halv sex så då fick vi faktiskt träffas ett par timmar. I söndags startade mannen med innebandy, hem för dusch och direkt iväg till sin mamma och pappa för att fixa med bilarna igen. Han var hemma runt fem-tiden.

När jag och barnen gick här hemma i det ljuvliga vädret och försökte börja höststäda lite i trädgården började jag fundera på när vi sist var HEMMA gemensamt större delen av en helgdag. Insåg att det var den 9 augusti... inte konstigt att vi inte kommer någon vart med allt som behöver fixas. Ja, jag vet att vi måste försöka få sålt 2 av 3 bilar men det är tråkigt iaf.

Nu till helgen tror jag att lördag blir en gemensam hemmadag iaf, alltid något.

Inga kommentarer: