tisdag 16 september 2008

Hund eller kalv

I helgen var storsessan bjuden till en dagiskompis på kalas. När jag baxat ut alla tre ur bilen för att lämna av henne går vi mot kompisens hus. När jag närmar mig ser jag att mamman i familjen försöker hålla fast något stort djur, hm är det en kalv tänker jag nästan innan jag inser att det faktist är en hund... Det var nog den största hund jag sett! Har både lillsessan och prinsen i famnen och deras reaktion är helt olika. Lillsessan ropar "und (=hund), vof, vof" och är nästan på väg ner... prinsen klamrar sig vettskrämd fast vid mig och säger inte ett ljud (storsessan noterade nog knappt att hunden var där, hon skulle ju på kalas).

Fast när vi går därifrån får prinsen syn på en grävmaskin och två traktorer - gissa om han vaknade till liv igen.

Inga kommentarer: